صفحه نخست

ايميل ما

آرشیو مطالب

لينك آر اس اس

عناوین مطالب وبلاگ

پروفایل مدیر وبلاگ

تور کربلا

تور کربلا نوروز

:: صفحه نخست
::
ايميل ما
::
آرشیو مطالب
::
پروفایل مدیر وبلاگ
::
لينك آر اس اس
::
تور کربلا نوروز
::
عناوین مطالب وبلاگ
::

::تور کربلا
::فضائل زیارت امام حسین (ع) و زیارت کربلا
::درباره واقعه کربلا
::اماکن متبرکه عراق
::اطلاعات زائر
::هتل های کربلا
::هتل های نجف اشرف
::هتل های کاظمین


تمام لينکها تماس با ما


نويسندگان :
:: رامش
:: رضا والی نژاد

آمار بازديد :




تور کربلا - وادی السلام در نجف

وادی السلام در نجف

تور زیارتی کربلا که می روی فقط کربلا نیست بلکه نجف اشرف را هم باید در تور کربلا زیارت کنی. یکی از مکانهای زیارتی مهم نجف اشرف منطقه یا قبرستان وادی السلام است. منطقه ای که سرزمین سلامتی و امن امان برای مسلمین و مومنین می باشد.

 «سَلَـ’مٌ عَلَیْکُمْ طِبْتُمْ فَادْخُلُوهَا خَـ’لِدِینَ (آیه 73 سوره زمر)؛

ندای فرشتگان است به مؤمنان که «سلام خدا بر شما باد، پاک و پاکیزه شدید و اینک در بهشت های جاودان وارد شوید».

و ظهور آن وادی در این دنیا، سرزمینی است در نجف اشرف که وادی ولایت است در پشت کوفه،
در «کافی» از عبادة (عِبایَة) أسدی از حَبَة عُرَنی روایت میکند که میگوید: من با امیرالمؤمنین علیه السلام به سوی ظَهْر کوفه، از کوفه خارج شدیم. حضرت در وادی السلام توقف کرد و گویا مثل اینکه با اقوامی تخاطب و گفتگو داشت، من به متابعت از قیام او ایستادم تا خسته شدم،

و سپس نشستم به قدری که ملول شدم، و پس از آن ایستادم به قدری که همانند مرتبه اول خسته شدم، و سپس باز نشستم به قدری که ملول شدم و سپس ایستادم و رِدای خود را جمع کردم و عرض کردم: ای أمیرمؤمنان! من از طول این قیام بر شما شفقت آوردم؛ آخر یک ساعتی استراحت نمائید، و سپس ردا را به روی زمین گستردم تا آن حضرت به روی آن بنشیند.


حضرت فرمود: ای حبه! این قیام و وقوف نبود مگر تکلم با مؤمنی و یا مؤانست با او. عرض کردم: ای أمیر مؤمنان! آیا مردگان هم تکلم و مؤانست دارند؟ فرمود: بلی، اگر پرده از جلوی دیدگان تو برداشته شود، آنها را می بینی که حلقه حلقه نشسته و با عمامه خود یا چیز دگری پشت و ساقه های پای خود را به هم بسته و بدین طریق نشسته و گفتگو دارند.

عرض کردم: آیا آنها اجسامی هستند یا ارواحی؟ حضرت فرمود: بلکه ارواح هستند، و هیچ مؤمن در زمینی از زمین های دنیا نمی میرد مگر آنکه به روح او گفته میشود که به وادی السلام ملحق شود؛ و وادی السلام بقعه ای از بهشت عدن است.

تور کربلا - وادی السلام در نجف


ولایت امیرالمؤمنین (ع) علت تجمع ارواح مؤمنین در قبرستان وادی السلام نجف
در کتاب «المحتضر» شیخ حسن بن سلیمان که از معاریف شاگردان شهید اول است از ابن نباته در حدیث طولانی روایت کرده است که: أمیرالمؤمنین علیه السلام از کوفه خارج شد و همینطور میرفت تا به غَریَین رسید؛ و از آنجا نیز گذشت، و ما به دنبال او رفتیم تا به او رسیدیم و دیدیم که به پشت بروی زمین دراز کشیده و جسد مبارکش به زمین بود و هیچ زیراندازی نداشت.

قنبر عرض کرد: ای أمیرالمؤمنین! اجازه میدهی من لباسم را برای شما در روی زمین پهن کنم؟ فرمود: نه، آیا اینجا مگر غیر از خاک و تربت مؤمن، یا مزاحمت با مؤمن در نشیمنگاه اوست؟ أصبغ میگوید: ای أمیرالمؤمنین! خاک مؤمن را میدانیم و می شناسیم که در اینجا بوده و یا آنکه بعداً خواهد بود، لیکن معنای مزاحمت با مؤمن در نشیمنگاهش را نفهمیدیم.

حضرت فرمود: ای فرزند نُباتَه! اگر پرده از برابر چشم های شما کنار برود، می بینید ارواح مؤمنین را در این ظَهر (در ظهر کوفه که وادی السلام است) که حلقه وار به گِرد خود نشسته و با یکدگر به سخن و گفت و شنید مشغولند؛ در این ظهر روح هر مؤمن، و در «وادی بَرَهوت» روح هر کافری است.

مؤمنین که در وادی السلام هستند در التذاذ و مسرت به سر میبرند و از جام و کأس محبت و ولایت سرمست، و سرشار در عشق و بهجت و سرورند، و لذا مرور زمان برزخی را تا قیام قیامت حس نمی کنند. ولی کفار که دستشان از علم و معرفت کوتاه و جانشان از جام سرشار آب زلال ولایت سیراب نگشته است در خشکزار بَرَهوت یَمَن اجتماع دارند.

طی زمان اگر امر نسبی باشد این مسأله را خوب میرساند که چقدر گذشت زمان برای اهل برهوت سخت و پر ماجرا و دراز و کوبنده است که تو گوئی هر لحظه از آن سال هاست؛ و برای اهل وادی السلام که وادی ایمن است، چقدر راحت و زودگذر و لطیف، تو گوئی که سالی از آن در یک لحظه طی میشود.

آری، در مجالس انس و خلوت با محبوب، گذشت زمان محسوس نیست، و در آن مقام وحدت، که ارواح از زنگار کثرات و تعلقات پاک شده و در مقام صفا و مودت و مؤانست درهم و با هم آمیخته شده و چون شیر و شکر و شهد و انگبین درهم فرو رفته اند، گذشت زمان ـ که از آثار ماده است ـ و ادراک طی تدریج آن در آنجا راه ندارد؛

و شاید معنای طی زمان برای اولیای خدا نیز همین باشد. و به عکس در زندان های فراق و جدائی از محبوب و تعلقات، هر لحظه سالی میگذرد و  هر ساعت آن را چون شب یلدا دراز، و پیوسته شخص منتظر را چشم به راهِ طلوع سپیده صبح امید و وصل و خلوت و انس میدارد.



:: برچسب‌ها: تور کربلا , وادی السلام در نجف, تور زیارتی کربلا , نجف اشرف , مکانهای زیارتی ,

نوشته شده توسط رامش در پنج شنبه 12 تير 1393


تور زیارتی کربلا - از آتش او را بیرون می آورم

تور زیارتی کربلا

عاشقان حضرت امام حسین(ع) با عطشی فراوان بدنبال راهی برای رفتن به زیارت امام شان می باشند. مخصوصا مردم مسلمان ایران که سالهای سال از زیارت آن امام محروم بوده اند . همیشه خواهان زیارت آن امام هستند. به امید اینکه هر چه سریعتر فتنه داعش در عراق خنثی شود. و مردم کشورمان براحتی به تور کربلا برای زیارت بروند.

ما مفتخریم که انواع تورهای زیارتی کربلا هوایی و یا تور کربلا زمینی را برای رسیدن به مقصود هموطنان گرامی برپا کرده ایم. مایه خوشحالی و تفاخر ماست که ما وسیله ای برای زیارت انتخاب قرار بگیریم.

 

تور زیارتی کربلا - تور کربلا

من باب تذکر  یک مطلب کوتاه از سید بن طاووس علیه الرّحمه از محمد بن احمد بن داوود نقل می نماییم که می گفت:

من همسایه ای داشتم که او را علی بن محمد می گفتند. گفت که من هر ماه یک مرتبه به زیارت امام حسین (ع) می رفتم. و چون سنّم بالا رفت و جسمم ضعیف شد مدّتی به کربلا نرفتم، و بعد از مدّتی پیاده روانه شدم، و در مدّت چند روز به کربلا رسیدم، زیارت کردم و نماز خواندم و چون به خواب رفتم دیدم که :

 

حضرت امام حسین (ع) از قبر بیرون آمده و به من می گوید: چرا مرا جفا کردی؟ و قبل از این به من نیکوکار بودی! گفتم ای سيّد جسمم ضعیف شده است و پایم بی قوّت شده است و در این وقت ترسیدم که آخر عمر من باشد چند روز راه آمده ام تا به زیارتت رسیده ام و روایتی از شما به من رسیده است می خواهم از شما بشنوم، فرمود: بگو! گفتم که روایت می کنند که شما فرموده اید: هر که به زیارت من آید در حیات خود من او را بعد از وفاتش زیارت می کنم. فرمود: که بلی من گفته ام و اگر او را در آتش جهنّم بیابم از آتش او را بیرون می آورم .[1] .
 

منابع:

[1] بحارالانوار ج 101 ص 16 - المستدرک ج 2 ص 324.

 



:: برچسب‌ها: تور کربلا, تور زیارتی کربلا, تور زیارتی کربلا هوایی, تور زیارتی کربلا زمینی, تور زیارتی, کربلا, امام حسین (ع),

نوشته شده توسط رامش در چهار شنبه 11 تير 1393


تور کربلا و کف العباس-تل زینبیه-آرامگاه دو طفلان مسلم

تور کربلا و مکان های زیارتی کربلا معلی
 

تور کربلا که به شهر کربلا می رسد. انگار که به غایت هستی رسیده است. شهر کربلا آمال و آرزوهای یک شیعه را برآورده می سازد و آن یعنی به معشوق رسیدن و به انتظار پایان دادن است.در کربلا به اضافه اینکه مرقد و مدفن سیدالشهداء (ع) است . در آن مکان های زیارتی بسیار زیاد دیگری نیز می توان در آن یافت که هر کدام از آنها خود حدیث مفصلی هستند برای عاشقان آن امام .

کف العباس

یکی از اماکن مقدس شهر کربلا که با تور کربلا به زیارت آن مکان مقدس می روید کف العباس است یعنی مکانی که در آن دست های مبارک حضرت ابوالفضل (ع) از بدنش جدا شد. دو مقام کف العباس وجود دارد که گفته می شود که هر کدام از اینها محل قطع شدن یکی از دستهای حضرت عباس است.

برای زیارت این دو مکان زیارتی نیازی نیست که از حرم حضرت عباس زیاد دور شوی بلکه در همان نزدیکی حرم دو کوچه بازار مانند وجود دارد که در ورودیه هر کوچه یادمانی که نشان دهنده مکان افتادن دستهای حضرت است وجود دارد که زوار این مکان ها را هم از روی ادب و احترام زیارت می کنند .

 

تور کربلا و  کف العباس-تل زینبیه-آرامگاه دو طفلان مسلم

 

آرامگاه دو طفلان مسلم

حضرت مسلم بن عقیل دو فرزند به نامهای محمد و ابراهیم داشته است که در سال 61 هجری قمری به دست حارث به شهادت می رسند . مدفن این دو طفل در غرب شهر مسیب در کنار شط فرات، در چهار فرسخی کربلا می باشد که سالهای سال است که به زیارتگاهی با نام آرامگاه دو طفلان مسلم تبدیل شده است. و یکی از جاهای زیارتی کربلا به حساب می آید.


تل زینبیه

تل زینبیه یکی دیگر از مکانهای زیارتی در تور کربلا میباشد که جگر هر مسلمانی با شنیدن این نام به یاد مرارت ها و سختی های حضرت زینب (س) می افتد. تل زینبیه یکی دیگر از جاهای زیارتی کربلا است  که مردم به زیارت آن مکان میروند . تل زینبیه همان تپه مانندی است که در حادثه عاشورا حضرت زینب سلام الله علیها از بالای آن وقایع کربلا را نظاره می کردند. و شهادت برادران ، پسران و سایر اصحاب حضرت امام حسین علیه السلام را مشاهده می کردند.

 

 



:: برچسب‌ها: تور کربلا, کف العباس, تل زینبیه, آرامگاه دو طفلان مسلم, جاهای زیارتی کربلا, شهر کربلا , حضرت زینب (س), حضرت ابوالفضل (ع) , مکانهای زیارتی کربلا ,

نوشته شده توسط رامش در دو شنبه 9 تير 1393


تور کربلا هوایی - تور زیارتی به کربلا

تور کربلا هوایی از تهران


تاریخ اعزام زوار کربلا: بدلیل نا امنی در عراق متعاقبا اعلام می شود . به امید اینکه هر چه سریعتر گروهای تکفیری و داعش به سزای اعمالشان برسند. و تمام کشورهای مسلمین مخصوصا عراق و کربلا و سوریه از لوث وجود کثیفشان پاک شود.

هتل تور کربلا

در این تور کربلا اقامت زوار در هتل یاسمین برای اقامت 5 شب در شهر کربلا می باشد. و هتل تور کربلا برای اقامت و استراحت در شهر نجف برای 2 شب متوالی هتل لولو البحر اختیار شده است. و برای پرواز این تور هواپیمایی قشم ایر در نظر گرفته شده است. در مجموع مدت اقامت در این دو شهر  7 شب و 8 روز محاسبه می شود.

تور کربلا-تور زیارتی به کربلا-تور زیارتی کربلا-تور هوایی کربلا 

قیمت تور کربلا هوایی هنوز بخاطر مسائلی مشخص نشده است. که باید خودتان تماس بگیرید تا تلفنی به استحضارتان برسد.


خدماتی که همراه تور کربلا به مسافران ارائه میشود:

اقامت 7 شب و 8 روز

صبحانه، ناهار، شام در هتل

بلیط رفت و برگشت برای هواپیما

ترانسفر رفت و برگشت

زیارت حرمهای کاظمین

دریافت ویزای گروهی برای زوار

بیمه مسافرتی زوار تا سقف 126 میلیون

و مداحی و روضه خوانی

 

88548853…………………..سعادت سیر گیتی

09199116569………………..خانم جامی



:: موضوعات مرتبط: تور کربلا، ،
:: برچسب‌ها: تور کربلا, تور کربلا هوایی, تور زیارتی به کربلا, قیمت تور کربلا هوایی , هتل تور کربلا , زوار کربلا,

نوشته شده توسط رامش در یک شنبه 8 تير 1393


تور کربلا هوایی از تهران-تورهای زیارتی

کربلا هوایی از تهران



تور کربلا هوایی از شهر تهران فقط برای عزیزان تهرانی می باشد. و ما هیچ گونه خدمات یا ویژگی خاصی برای کسانی که در این تور کربلا از شهرهای دیگر کشور ثبت نام نمایند نداریم.


تاریخ اعزام زوار : ………………….متعاقبا اعلام می شود.

مزیت این تور زیارتی به کربلا نزدیکی فاصله هتل های اقامتی زوار کربلا تا حرم امام حسین (ع) می باشد به گونه ای که زائرین محترم می توانند در عرض فقط 5 دقیقه از هتل به حرم و از حرم به هتل محل اقامت خود بروند.
 

هتل تور کربلا

هتلی که در شهر کربلا برای اقامت زوار در نظر گرفته شده است. هتل فخرالمولوک میباشد. و هتل که در تور سفر به کربلا برای سکونت زائرین محترم در شهر نجف در نظر گرفته شده است هتل دارالبلال می باشد.

مدت زمان تور کربلا 7 شب و 8 روز می باشد. این تور زیر نظر سازمان میراث فرهنگی کشور می باشد.


تور کربلا-تور زیارتی به کربلا-تور زیارتی کربلا-تور هوایی کربلا
 

خدمات قابل ارائه در تور کربلا هوایی به شرح زیر می باشد:

مدت زمان اقامت 7 شب و 8 روز

صبحانه ناهار شام

تهیه و دریافت بلیط هواپیما

گشت زیارتی طبق برنامه ریزی کاروان زیارتی به صورت گروهی

ترانسفر فرودگاهی

مداحی و سخنرانی

بیمه توسط مدیر کاروان زیارتی

گشت زیارتی در شهرهای کاظمین و سامرا

قیمت تور کربلا هوایی

برای هر زائر با کلیه خدمات ارائه شده :

1325000 تومان
زیر نظر سازمان میراث فرهنگی و کاگزاران حج و زیارت

کربلا را با تورهای هوایی کربلا  تجربه کنید.

تلفن تماس :

09199116569…………..09382561688……….سرکار خانم جامی



:: موضوعات مرتبط: تور کربلا، ،
:: برچسب‌ها: تور کربلا هوایی از تهران, تورهای زیارتی, تور کربلا , تور کربلا هوایی, زوار کربلا , حرم امام حسین (ع) , کاروان زیارتی , قیمت تور کربلا هوایی, ,

نوشته شده توسط رامش در شنبه 7 تير 1393


:: هتل درجه الف المیزان کربلا
:: تور کربلا عید فطر
:: رستوران رکن السلطان بهترین رستوران کربلا
:: رستوران کباب نبیل در کربلا
:: هتل روتانا کربلا
:: هتل الاشیقر در کربلا
:: تور کربلا ویژه اردیبهشت
:: نکات مهم در سفر به کربلا
:: رستوران های معروف کربلا
:: رستوران زعفران در شهر کربلا
:: راهنمای سفر به نجف اشرف
:: هتل المحمود کربلا
:: هتل الاشیقر در کربلا
:: اقامت هتل فندق العقیله در کاظمین
:: لذت غذا در رستوران الفردوس کربلا
:: مقبره ذوالکفل نجف اشرف
:: رستوران النخیل در کربلا
:: هتل لارسا کربلا
:: تور کربلا نوروز 98
:: هتل دره الحسین کربلا





تلفن دفتر فروش تور کربلا

54 44 67 43 021

67 43 67 43 021

835 2100 0937

آقای صبوری

ساعات تماس

9 صبح تا 7 بعد از ظهر






:: آبان 1399
:: ارديبهشت 1398
:: فروردين 1398
:: اسفند 1397
:: بهمن 1397
:: دی 1397
:: آذر 1397
:: آبان 1397
:: مهر 1397
:: شهريور 1397
:: مرداد 1397
:: تير 1397
:: خرداد 1397
:: ارديبهشت 1397
:: فروردين 1397
:: اسفند 1396
:: بهمن 1396
:: دی 1396
:: آذر 1396
:: آبان 1396
:: مهر 1396
:: شهريور 1396
:: مرداد 1396
:: تير 1396
:: خرداد 1396
:: ارديبهشت 1396
:: فروردين 1396
:: اسفند 1395
:: بهمن 1395
:: دی 1395
:: آذر 1395
:: آبان 1395
:: مهر 1395
:: شهريور 1395
:: مرداد 1395
:: تير 1395
:: خرداد 1395
:: ارديبهشت 1395
:: فروردين 1395
:: اسفند 1394
:: بهمن 1394
:: دی 1394
:: آذر 1394
:: آبان 1394
:: مهر 1394
:: شهريور 1394
:: مرداد 1394
:: تير 1394
:: خرداد 1394
:: ارديبهشت 1394
:: فروردين 1394
:: اسفند 1393
:: بهمن 1393
:: دی 1393
:: آذر 1393
:: آبان 1393
:: مهر 1393
:: شهريور 1393
:: مرداد 1393
:: تير 1393

آبر برچسب ها

تور کربلا , تور هوایی کربلا , تور زمینی کربلا , تور هوایی کربلا , کربلا , کربلا , تور کربلا هوایی , تور زیارتی کربلا , ثبت نام کربلا , تور زمینی کربلا , ثبت نام تور کربلا , امام حسین , زیارت کربلا , تور کربلا , تور زیارتی به کربلا ,

صفحه نخست | ايميل ما | آرشیو مطالب | لينك آر اس اس | عناوین مطالب وبلاگ |پروفایل مدیر وبلاگ |