15 پیشنهاد قبل از سفر کربلا

صفحه نخست

ايميل ما

آرشیو مطالب

لينك آر اس اس

عناوین مطالب وبلاگ

پروفایل مدیر وبلاگ

تور کربلا

تور کربلا نوروز

:: صفحه نخست
::
ايميل ما
::
آرشیو مطالب
::
پروفایل مدیر وبلاگ
::
لينك آر اس اس
::
تور کربلا نوروز
::
عناوین مطالب وبلاگ
::

::تور کربلا
::فضائل زیارت امام حسین (ع) و زیارت کربلا
::درباره واقعه کربلا
::اماکن متبرکه عراق
::اطلاعات زائر
::هتل های کربلا
::هتل های نجف اشرف
::هتل های کاظمین


تمام لينکها تماس با ما


نويسندگان :
:: رامش
:: رضا والی نژاد

آمار بازديد :




15 پیشنهاد قبل از سفر کربلا

 هموطنانی که عازم تور زیارتی کربلا و سفر عتبات عالیات هستند حتما این 15 پیشنهاد قبل از سفر کربلا را مطالعه کنند. اعمال و کارهایی که می تونه به کیفیت سفر زیارتی کربلا کمک کند رو نویسنده در حد بضاعت خودش برای کمک به زوار حسینی آماده کرده پس گردآورنده این پیشنهادها و ما را که بازنشر این مطلب را در اختیارتان گذاشته ایم از دعای خالصانه خود محروم نفرمائید. و در حین زیارت و یا در زمان سفر زیارتی حتما ما را هم مد نظر داشته باشید.

سفر زیارتی به عتبات عالیات با ثبت نام تور کربلا در سایت ما آغاز می شه اما امتداد اون تا قیام قیامت باقی می مونه . کسی نمی تونه این سفر زیارتی کربلا رو با هیچ کدوم از سفرهای دیگه حتی سفر های زیارتی دیگر مقایسه کنه چرا که در این سفر با رفتن به کربلا ، نجف ، کاظمین و سامرا ، زیارت شش معصوم و چند امامزاده شریف قسمت آدم می شه .

ثبت نام تور کربلا هوایی

مسافرت به عتبات و عالیات مملو از نورانیت و معنویت هست اما برای اونهایی که می خواهند معنویت سفرشون رو چند برابر کنند و با دستان پر از این سفر برگردند چند پیشنهاد دارم :

 قبل از سفر کربلا

1-  حتما قبل از سفر کربلا یکی از کتاب هایی رو که به توضیح اماکن زیارتی عراق پرداخته رو تهیه و مطالعه کنید .

 

2-  قبل از سفر کربلا ( تور کربلا ) به کتاب مفاتیح الجنان مراجعه کنید و اعمالی رو که پیش رو دارید اعم از زیارت و اعمال مسجد کوفه و مسجد سهله رو مطالعه کنید ؛ علاوه بر اینکه در این کتاب شریف به فضیلت زیارت ائمه ( علیهم السلام ) و ثواب اعمال مسجد کوفه و مسجد سهله اشاره کرده که این امر انگیزه انسان رو در این سفر برای انجام بهتر اعمال بیشتر می کنه .

 

3- آهنگ موبایل های خودتون رو با این سفر زیارتی هماهنگ کنید ، تا در بین مردم عراق و دیگر زوار ، جلوه زشتی به زوار امام حسین علیه السلام داده نشه .

 

4- به خانم ها پیشنهاد می کنم از برقراری ارتباط های مهربانانه با خدمه هتل ها به شدت پرهیز کنند . هر چند ممکنه بعضی از خانم ها تشکر کردن و مهربانی کردن به این افراد رو به معنای ادب و احترام تلقی کنند اما خوبه بدونید این کار شما از طرف این افراد به معنای ادب و احترام تلقی نمی شه ، بلکه این اقدام از سوی آنها زمینه ای را برای سوء استفاده های شخصی فراهم می کنه . لذا از صحبت های زیادی و تشکر های متوالی جدا پرهیز کنید .

 

5- از نشستن پای ماهواره به همراه هتل داران جدا خودداری کنید که آبروی زوار رو با این کار نبرید خدایی یعنی ماهواره دیدن از دیدن بارگاه امام حسین ع و حضرت علی ع مهمتره  .

 

6- در بین راه تا رسیدن به مقصد فرصت های خالی زیادی براتون ایجاد می شه لذا از دو کار دریغ نکنید اول : فکر ؛ دوم : ذکر

 

7-  در زیارت ها یک نیت عام و کلی رو در نظر بگیرید یعنی نیت کنید که زیارتی که می خونید به نیابت ملتمسین دعا ، ذوی الحقوق ، اموات و ... باشه . خیالتون راحت باشه با این کار از خدا چیزی برای دادن ثواب کم نمی یاد و از ثواب شما هم چیزی کم نمی شه و با این کار به راحتی می تونید ادعا کنید ، در این زیارت به یاد همه بودید .

 

8-  از اونجایی که هنوز به خاطر  مشکلات امنیتی عراق ، زوار رو تفتیش می کنند ، خانم ها از بردن کیف دستی به داخل حرم خود داری کنند چرا که کیف ها را به دقت می گردند و از اونجایی که کیف های زنانه معمولا زیپ های زیادی دارند این امر باعث معطلی بیش از حد زوار می شه ؛ البته به جای بردن کیف دستی می تونید وسایل خود را داخل یک پاکت ساده بگذارند که گشتن آن ساده است .

 

9-  یکی از مشکلاتی که معمولا در این سفر ها پیش می یاد این هست که وقتی با همسر و یا همراهانمون قرار می گذاریم به خاطر نا آشنا بودن با اماکن و یا مشکلات دیگه ممکنه نتونیم سر وقت همدیگر رو بعد از زیارت و عبادت در محل مورد نظر ملاقات کنیم در اینصورت :

اولا : بدونید این مسائل طبیعی هست لذا حتما به اعصابتون مسلط باشید و از عصبانی شدن که باعث تلخی تور کربلا و سفر زیارتی می شه خود داری کنید .

ثانیا : یادتون باشه که کفش های خودتون رو جدا جدا به کفش داری تحویل بدید تا برای برگشت با مشکل مواجه نشید .

ثالثا : برای چنین شرایطی از قبل برنامه ریزی کنید که مثلا اگر از قراری که گذاشتیم بیست دقیقه گذشت فلان کار رو بکنیم یا خودمون تنهایی بریم هتل و یا ...

 

10- از بین زیارت هایی که در مفاتیح الجنان برای حضرت علی علیه السلام ذکر شده ، زیارت ششم خیلی توصیه شده بگونه ای که امام صادق علیه السلام در خصوص این زیارت فرموده اند : همیشه حضرت امیر المؤمنین و امام حسین علیهما السلام را به این نحو زیارت کن که من ضامنم بر خدا که هر که ایشان را چنین زیارت کند و این دعا را بخواند خواه از نزدیک و خواه از دور اینکه زیارتش مقبول باشد و عملش مزد داده شود و سلامش به ایشان برسد و پسندیده گردد و حاجتهایش برآورده شود هر چند عظیم باشد .

البته این زیارت نامه دستورالعمل خاصی داره که در مفاتیح اومده اما برای روشن تر شدن موضوع ، نحوه خوندن دقیق اون رو از روحانی کاروان سوال کنید .

 

11- پیشنهاد می کنم نماز حاجتی رو که شیخ عباس قمی در پایان اعمال مسجد کوفه آورده رو حتما بعد از اعمال مسجد کوفه بخونید که در مفاتیح راجع به این نماز اینگونه ذکر شده : از حضرت صادق علیه السلام روایت است که: کسى که دو رکعت نماز گزارد در مسجد کوفه بخواند در هر رکعت حمد و دو قُلْ أَعُوذُ و سوره اخلاص و کافرون و نصر و قدر و سَبِّحِ اسْمَ رَبِّکَ الْأَعْلَى و چون سلام دهد تسبیح زهرا علیه السلام بگوید پس بطلبد از خدا هر حاجتى که بخواهد خدا حاجتش را برآورده و دعایش را مستجاب خواهد فرمود) مؤلف گوید که این ترتیب در سوره‏ها موافق روایت سید بن طاوس است در مصباح و در روایت شیخ طوسى در امالى سوره قدر بعد از سَبِّحِ اسْمَ است و شاید ترتیب در آنها لازم نباشد همین قدر باید بعد از حمد این هفت سوره را خواند و الله العالم

 

12-  امام زمان ( عجل الله تعالی فی فرجه الشریف ) به کسی که به خاطر رفع مشکلش به کاظمین پناهنده شده بود نمازی را توصیه نموده اند که بنده توصیه می کنم اگر توفیق پیدا کردید در کاظمین حتما این نماز رو بخونید ( البته این نماز داستانی دارد که برای دونستنش به آدرسی که می دم مراجعه کنید )

کیفیت نماز اینگونه هست : دو رکعت نماز میخوانى و سپس میگوئى:

یا من اظهر الجمیل و ستر القبیح یا من لم یؤاخذ بالجریرة و لم یهتک السّتر یا عظیم المنّ، یا کریم الصّفح، یا حسن التّجاوز؛ یا باسط الیدین بالرّحمة یا منتهى کلّ نجوى؛ یا غایة کلّ شکوى. یا عون کلّ مستعین یا مبتدئا بالنّعم قبل استحقاقها.

سپس ده مرتبه بگو: یا رباه‏ و ده مرتبه‏ یا سیداه‏ و ده مرتبه‏ یا مولاه‏ و ده مرتبه‏ یا غایتاه‏ و ده مرتبه‏ یا منتهى غایة رغبتاه‏

آنگاه بگو: أسألک بحقّ هذه الأسماء و بحقّ محمّد و آله الطّاهرین علیهم السّلام الّا ما کشفت کربى و نفست همّى و فرّجت غمّى و أصلحت حالى.

آنگاه هر حاجتى دارى از خدا بخواه.

 سپس گونه راست را روى زمین بگذار و صد مرتبه بگو : یا محمّد یا علىّ یا على یا محمّد اکفیانى فانّکما کافیاى و انصرانى فانّکما ناصراى‏  . بعد از آن گونه چپ را بر زمین بگذار و صد مرتبه بگو ادرکنى‏ و آن را بسیار تکرار کن! (1) سپس با یک نفس بگو: الغوث الغوث‏ آنگاه سر بردار که خداوند با کرم خود حاجت تو را روا خواهد نمود. (مهدى موعود-ترجمه جلد سیزدهم بحار    متن    614    ابو الحسین کاتب .....  ص : 611)

 

13-  اگر خدای ناکرده به کشیدن سیگار عادت داردی پیشنهاد می دم در طول سفر ، بین جمع و اماکن عمومی از کشیدن سیگار جدا خودداری کنید چرا که بعضی ها به دود سیگار حساسیت دارن و سر درد می گیرن و این عمل شما موجب آزار همسفری هاتون می شه .

 

14-  از اونجایی که هر سفری فراز و نشیب های خودشو داره خوبه که در پایان سفر و به هنگام برگشت همه همدیگر رو حلال کنید تا با نورانیتی کامل به خانواده هاتون برگردید .

 

15-  پیشنهاد می دم بعد از این سفر نورانی یک ویژگی ناپسند که برای خودتون و دیگران مشهود هست رو به برکت زیارت امامان معصوم ترک کرده و کنار بگذارید ؛ بگونه ای که دیگران هم متوجه بشند که به برکت این سفر چنین تحولی در شما ایجاد شده مثلا اگر بد زبان هستید این عمل زشت رو بعد از این سفر کنار بگذارید و یا اگر اخلاق تندی دارید و ...

 در آخر :

خدا وکیلی اگه این پیشنهادها به کارتون اومد و توفیق این سفر براتون فراهم شد ما آدم های بیچاره رو هم در زیارت ها و دعاهای خیرتون فراموش نکنید .

منبع :pishnahad20.persianblog.ir



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



:: موضوعات مرتبط: تور کربلا، ،
:: برچسب‌ها: قبل از سفر کربلا , تور زیارتی کربلا, سفر عتبات عالیات, سفر زیارتی کربلا, سفر زیارتی به عتبات عالیات, سفر زیارتی,

نوشته شده توسط رامش در یک شنبه 18 مهر 1394


:: هتل درجه الف المیزان کربلا
:: تور کربلا عید فطر
:: رستوران رکن السلطان بهترین رستوران کربلا
:: رستوران کباب نبیل در کربلا
:: هتل روتانا کربلا
:: هتل الاشیقر در کربلا
:: تور کربلا ویژه اردیبهشت
:: نکات مهم در سفر به کربلا
:: رستوران های معروف کربلا
:: رستوران زعفران در شهر کربلا
:: راهنمای سفر به نجف اشرف
:: هتل المحمود کربلا
:: هتل الاشیقر در کربلا
:: اقامت هتل فندق العقیله در کاظمین
:: لذت غذا در رستوران الفردوس کربلا
:: مقبره ذوالکفل نجف اشرف
:: رستوران النخیل در کربلا
:: هتل لارسا کربلا
:: تور کربلا نوروز 98
:: هتل دره الحسین کربلا





تلفن دفتر فروش تور کربلا

54 44 67 43 021

67 43 67 43 021

835 2100 0937

آقای صبوری

ساعات تماس

9 صبح تا 7 بعد از ظهر






:: آبان 1399
:: ارديبهشت 1398
:: فروردين 1398
:: اسفند 1397
:: بهمن 1397
:: دی 1397
:: آذر 1397
:: آبان 1397
:: مهر 1397
:: شهريور 1397
:: مرداد 1397
:: تير 1397
:: خرداد 1397
:: ارديبهشت 1397
:: فروردين 1397
:: اسفند 1396
:: بهمن 1396
:: دی 1396
:: آذر 1396
:: آبان 1396
:: مهر 1396
:: شهريور 1396
:: مرداد 1396
:: تير 1396
:: خرداد 1396
:: ارديبهشت 1396
:: فروردين 1396
:: اسفند 1395
:: بهمن 1395
:: دی 1395
:: آذر 1395
:: آبان 1395
:: مهر 1395
:: شهريور 1395
:: مرداد 1395
:: تير 1395
:: خرداد 1395
:: ارديبهشت 1395
:: فروردين 1395
:: اسفند 1394
:: بهمن 1394
:: دی 1394
:: آذر 1394
:: آبان 1394
:: مهر 1394
:: شهريور 1394
:: مرداد 1394
:: تير 1394
:: خرداد 1394
:: ارديبهشت 1394
:: فروردين 1394
:: اسفند 1393
:: بهمن 1393
:: دی 1393
:: آذر 1393
:: آبان 1393
:: مهر 1393
:: شهريور 1393
:: مرداد 1393
:: تير 1393

آبر برچسب ها

تور کربلا , تور هوایی کربلا , تور زمینی کربلا , تور هوایی کربلا , کربلا , کربلا , تور کربلا هوایی , تور زیارتی کربلا , ثبت نام کربلا , تور زمینی کربلا , ثبت نام تور کربلا , امام حسین , زیارت کربلا , تور کربلا , تور زیارتی به کربلا ,

صفحه نخست | ايميل ما | آرشیو مطالب | لينك آر اس اس | عناوین مطالب وبلاگ |پروفایل مدیر وبلاگ |