تور کربلا - عزاداری در دیگر کشورهای جهان قسمت دوم

صفحه نخست

ايميل ما

آرشیو مطالب

لينك آر اس اس

عناوین مطالب وبلاگ

پروفایل مدیر وبلاگ

تور کربلا

تور کربلا نوروز

:: صفحه نخست
::
ايميل ما
::
آرشیو مطالب
::
پروفایل مدیر وبلاگ
::
لينك آر اس اس
::
تور کربلا نوروز
::
عناوین مطالب وبلاگ
::

::تور کربلا
::فضائل زیارت امام حسین (ع) و زیارت کربلا
::درباره واقعه کربلا
::اماکن متبرکه عراق
::اطلاعات زائر
::هتل های کربلا
::هتل های نجف اشرف
::هتل های کاظمین


تمام لينکها تماس با ما


نويسندگان :
:: رامش
:: رضا والی نژاد

آمار بازديد :




تور کربلا - عزاداری در دیگر کشورهای جهان قسمت دوم

درقسمت اول از عزاداری و سوگواری در دیگر کشورهای جهان به مراسم عزاداری در بالکان پرداختیم و در این مطلب به چگونگی انجام مراسمات عزاداری در دیگر مناطق اروپا می پردازیم:

 

 

 

کربلا محرم عاشورا تاسوعا اربعین حسینی . تور کربلا هوایی از تهران 

 

 

 

تور کربلا - عزاداری در دیگر کشورهای جهان

2ـ دیگر مناطق اروپا

آقای دکتر غلامعلی افروز بینان می نمایند :

در سفری که به همراه دوستان به یکی از کشورهای اروپایی داشتم، روز یکشنبه به کلیسایی که در آن حوالی بود، رفتم. وقتی مراسم دعا و موعظه به پایان رسید. کشیش جوانی شروع به خواندن مطالبی شبیه روضه های شیعیان کرد و حاضران هم مشغول سینه زدن شدند من از این رفتار شگفت زده شدم، زیرا رسم مذکور جزء مراسم شیعیان است. بعد از خاتمه عزاداری نزد آن کشیش رفتم و از چگونگی پیدایش این سوگواری پرسیدم، گفت:

مدت ها بود که احساس می نمودم مراسم کلیسا تکراری و بی روح گردیده است به همین دلیل به دنبال راهی برای ایجاد جذابیت در برنامه های کلیسا بودم تا این که به ایران رفتم و دو سال در تهران در روز عاشورا مراسم عزاداری عاشورا را از نزدیک دیدم در لبنان و سوریه هم شبیه آن را مشاهده کردم و از آنها برای حضرت عیسی(ع) الگوگیری نمودم. چند کلیسای دیگر نیز این روش را از ما تقلید کردند و جالب است بدانید که حضور جوانان در کلیساهایی که از این نوع عزاداری تأثیر پذیرفته اند، چندین برابر شده است و نیز فساد در آن مناطق به گونه چشم گیری کاهش یافته است.

 

 

 

برای ثبت نام در تور کربلا محرم و ایام عاشورا تاسوعا همچنین اربعین می توانید از همین امروز اقدام نمایید. تور کربلا هوایی از تهران 

 

 

 

این برنامه، نگارنده را به یاد نکته ای دیگر انداخت که لازم است بدان اشاره کنم:

یکی از آیات عظام نقل کرده است یکی از تجار آفریقا به نام محمد شریف دیوجی که مرد دانشوری است، برنامه اش این می باشد که هر ساله دهه عاشورا را به طور رایگان برای مراسم عزاداری به یکی از نواحی آفریقا می رود. او برایم نقل کرد.

در برخی مناطق که می رفتم چون واعظ نداشتند، آمادگی خود را برای خطابه اعلام نمودم، اهل یکی از آبادی ها از این بابت خوشحال شد، امّا وقت نماز که رسید هر چه گوش دادم، صدای اذان را نشنیدم، بعد در خانه ای که سیاهپوش شده و از جمعیت زیادی برای عزاداری موج می زد وارد شدم و به یکی از افراد مجلس گفتم چرا در محل شما صدای اذان شنیده نمی شود، جواب داد: ما با آن آشنایی نداریم، گفتم مگر شما مسلمان نمی باشید، جواب داد:

اسلام دیگر چه مذهبی است، با شگفتی پرسیدم: پس چه آیینی دارید، گفت: بودایی هستیم. گفتم: پس چرا برای امام حسین(ع) عزاداری می کنید، پاسخ داد: در این شیوه ما از گذشتگان پیروی می کنیم، آنها با وجود آنکه بودایی مذهب بودند برای این شهید عزاداری می کردند. بالای منبر رفتم و گفتم ای مردم، چگونه است که حسین بن علی(ع) به سرزمین شما آمده است اما جدّ، پدر و دینش به محل شما نیامده است، بیایید آن حضرت را واسطه قرار دهیم تا دین او هم بیاید. از آن روز مشغول بیان احکام اسلام شدم و مبانی آن را معرفی کردم، هنوز دهه محرم تمام نشده بود که همه اهل آن آبادی اعّم از کوچک و بزرگ مسلمان و شیعه شدند.

بنابر این عاشورا و عزاداری نه تنها در بین شیعیان، بلکه در میان افراد دیگر رواج دارد.مسلمانان شیعه آلمان که در فرانکفورت، مونیخ، آخن، هانوی و هامبورگ اقامت دارند، در خصوص اجرای مراسم سوگواری اهتمام می ورزند و اغلب سینه زنی انجام می شود، در زیر زمین مرکز اسلامی هامبورگ (این مرکز توسط آیة اللّه بروجردی بنا شده است) هر ساله در دهه محرم مسلمانان پاکستانی با شمایل و شبیه سازی عزاداری می کنند که غالباً سنتی است.

 

آژانس مسافرتی سعادت سیر مجری مستقیم تور کربلا و نجف
زیر نظر سازمان میراث فرهنگی
با شماره ثبت 399385


ثبت نام تور هوایی کربلا
لطفا به ما زنگ بزنید از شنیدن صدای شما خوشحال می شویم

خط تلفن ویژه دفتر تهران
88 744 777 ده خط
ساعات کاری ما 9صبح الی 6بعد ظهر
تماس خارج ساعات کاری
0919 911 6569 خانم جامی
چنانچه در مورد تور کربلا و هتل های آن و یا ... سوال و یا نیاز به مشاوره دارید از ساعت 6بعدظهر الی 12 شب تماس بگیرید با موبایل بنده راهنمایی شما افتخار ماست 0919 911 6569  جامی

 

دکتر حجت اللّه ایّوبی می گوید در سال 1372 هـ.ش که برای تحصیل به فرانسه رفته بودم، تصمیم گرفتم در ایام عاشورا، عازم شهر لیون شوم، در آنجا با یکی از دوستان که دانشجوی دکترای فلسفه بود، ملاقات کردم، او دلیل سوگ و ماتم را پرسید و من از مصائب کربلا برایش سخن گفتم، دانشجوی فرانسوی گفت: با وجود این که اعتقادی به این مسایل ندارم مایلم این قبیل مراسم را از نزدیک مشاهده کنم و درباره آن ها قضاوتی داشته باشم. از فرصت پیش آمده بهره گرفتم و نشانی مسجد ژیور را به او دادم با این شرط که بعد از شرکت در مراسم، احساس خودش را برایم از طریق پست الکترونیک بازگو کند.

 

 

 

برای ثبت نام در تور کربلا محرم و ایام عاشورا تاسوعا همچنین اربعین می توانید از همین امروز اقدام نمایید. تور کربلا هوایی از تهران 

 

 

 

فردای آن روز با دوستم برای شرکت در مجالس عاشورای حسینی به مسجد ژیور رفتیم و در آنجا جوانی فرانسوی، به زبان فرانسه مقتلی سوزناک خواند و صدای ناله و حزن حاضران مسجد را معطر ساخت پس از پایان روضه خوانی، مراسم سینه زنی آغاز گردید. جوانان فرانسوی با حرارتی زایدالوصف با هم دم می گرفتند بر سینه می زدند. بعد از خاتمه مراسم به سنت آتین آمدیم، فردای آن روز، ناخودآگاه به یاد ماجرای لیون افتادم، به سراغ رایانه رفتم و پیام دانشجوی فرانسوی را مشاهده کردم، او به قول خود عمل کرده و احساسات خود را به زیبایی خاص بیان کرده بود: دوست گرامی، به مسجد آمدم، چون سنگریزه ای در شن زاری بی کران برای اولین بار در عمرم در سوگ کشته ای گریستم امّا کشته ای که با وجود بیش از هزار سال هنوز زنده است. در شجاعت و مظلومیت او گریستم و وی را تحسین کردم، دیشب را با حالی توأم با شور و هیجان خوابیدم من این ویژگی را مدیون تو هستم.

در انگلستان حسینیه ای به نام امام حسین(ع) زیر نظر یکی از سادات احداث شده است که در آن عزاداران ایرانی، عربی و انگلیسی به عزاداری می پردازند. همه ساله هم زمان با عاشورای حسینی مسلمانان مقیم انگلیس همراه با دیگر عاشقان اهل بیت(ع) در قالب دسته های سینه زنی مشغول سوگواری می شوند. در شهر لندن مرکز حکومت این کشور اروپایی عاشقان سالار شهیدان در قالب دسته ای بزرگ مسافت سه کیلومتری میدان ماربل آرچ واقع در شمال شرق هاید پارک تا محل مجمع اسلامی جهانی لندن را طی مسیر می کنند. حضور چشمگیر جوانان مسلمان در حالی که مشکی پوش و اشکبار به یاد مظلومیت اسوه ایثار بر سر و سینه می زدند در این مراسم برجسته و قابل توجه می باشد. عزاداران حسینی در ادامه این مراسم با تجمع در مرکز اسلامی انگلیس و مجمع جهانی اسلامی و دیگر اماکن مذهبی ویژه مسلمانان در لندن آیین های سوگواری عصر عاشورا را برپا می کنند مراسم شام غریبان نیز با جلوه ای جالب برگزار می شود.

بهترین و ارزان ترین قیمت تور کربلا هوایی

در هلند مسلمانان بزرگترین اقلیت مذهبی هستند، آنان برنامه های ویژه اعتقادی خود را به زبان های عربی، ترکی، کردی، اردو، فارسی و انگلیسی در مساجد برگزار می کنند، برخی از این اماکن، ساختمان هایی است که از شهرداری اجاره شده است. گاهی نیز مسلمان ها برخی از کلیساها را برای این مراسم اجاره می نمایند چنانچه یک طلبه عراقی در حوالی آمستردام کلیسایی را برای دهه محرم اجاره و مراسم روضه خوانی و سینه زنی را آنجا برپا کرده بود. مجلس ذکر مصائب اهل بیت و روضه خوانی چنان گسترده است که در فرودگاه فرانکفورت آلمان یک تاجر بحرینی برای دوست عرب خود روضه می خواند و دو نفری عزاداری و گریه می کردند. کردهای ایران، عراق و ترکیه که غالباً اهل سنت هستند جلسات عزاداری مفصل و گاه با شرکت بیش از هزار نفر شرکت کننده برای سید الشهداء منعقد می نمایند و در منازل خود جلسات روضه خوانی دارند.

 

 

 

برای ثبت نام در تور کربلا محرم و ایام عاشورا تاسوعا همچنین اربعین می توانید از همین امروز اقدام نمایید. تور کربلا هوایی از تهران 

 

 

 

شیعیان مقیم دانمارک که غالباً از مهاجران ایران، عراق، لبنان، پاکستان و افغانستان هستند در حسینیه های خود مراسم سوگواری های محرم را برگزار می نمایند، این مراکز عبارتند از: دارالحسین که توسط شهید حکیم اداره می گردید و در سال 1990م توسط وی با کمک عراقی های مقیم کپنهاک بنیان نهاده شد. مؤسسه دارالحسین که توسط عدّه ای از شیعیان عراقی تأسیس شده است و امکانات جالبی داشته و کلاسهایی برای علاقه مندان برگزار می کند، حسینیه ایرانیان که در آن برنامه های دعای کمیل، سینه زنی و نوحه خوانی انجام می گردد، تعداد حاضران در روز تاسوعا و عاشورا در این مکان بیش از ظرفیت مرکز است امّا وجود چنان مکانی با وجود کمی ظرفیت برای ایرانیان مقیم دانمارک امیدوار کننده است. حسینیه شهید صدر که از طرف عراقی های طرفدار حزب الدعوة اداره می شود، دست اندرکاران آن غالباً تحصیل کرده اند.

مرکز فرهنگی لبنانی ها که برنامه های جالب مذهبی و اجرای مراسم به مناسبت های دینی دارند، حسینیه مرکز جعفری که پاکستانی های مقیم دانمارک در آن عزاداری می کنند، حسینیه مصلی الایمان که توسط شیخ ابوحسام و عدّه ای از عراقی ها بنیان نهاده شد، حسینیه افاغنه که به افغانی ها اختصاص دارد.

در دیگر کشورهای اروپایی نیز مراسم عاشورای حسینی با حضور شیعیان و مسلمانان مقیم این سرزمین ها و نیز مسلمین محلی، صورت می گیرد.

 

 منبع:mashreghnews.ir



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



:: موضوعات مرتبط: تور کربلا، ،
:: برچسب‌ها: کربلا, عزاداری در کشورهای دیگر,

نوشته شده توسط رامش در جمعه 25 مهر 1394


:: هتل درجه الف المیزان کربلا
:: تور کربلا عید فطر
:: رستوران رکن السلطان بهترین رستوران کربلا
:: رستوران کباب نبیل در کربلا
:: هتل روتانا کربلا
:: هتل الاشیقر در کربلا
:: تور کربلا ویژه اردیبهشت
:: نکات مهم در سفر به کربلا
:: رستوران های معروف کربلا
:: رستوران زعفران در شهر کربلا
:: راهنمای سفر به نجف اشرف
:: هتل المحمود کربلا
:: هتل الاشیقر در کربلا
:: اقامت هتل فندق العقیله در کاظمین
:: لذت غذا در رستوران الفردوس کربلا
:: مقبره ذوالکفل نجف اشرف
:: رستوران النخیل در کربلا
:: هتل لارسا کربلا
:: تور کربلا نوروز 98
:: هتل دره الحسین کربلا





تلفن دفتر فروش تور کربلا

54 44 67 43 021

67 43 67 43 021

835 2100 0937

آقای صبوری

ساعات تماس

9 صبح تا 7 بعد از ظهر






:: آبان 1399
:: ارديبهشت 1398
:: فروردين 1398
:: اسفند 1397
:: بهمن 1397
:: دی 1397
:: آذر 1397
:: آبان 1397
:: مهر 1397
:: شهريور 1397
:: مرداد 1397
:: تير 1397
:: خرداد 1397
:: ارديبهشت 1397
:: فروردين 1397
:: اسفند 1396
:: بهمن 1396
:: دی 1396
:: آذر 1396
:: آبان 1396
:: مهر 1396
:: شهريور 1396
:: مرداد 1396
:: تير 1396
:: خرداد 1396
:: ارديبهشت 1396
:: فروردين 1396
:: اسفند 1395
:: بهمن 1395
:: دی 1395
:: آذر 1395
:: آبان 1395
:: مهر 1395
:: شهريور 1395
:: مرداد 1395
:: تير 1395
:: خرداد 1395
:: ارديبهشت 1395
:: فروردين 1395
:: اسفند 1394
:: بهمن 1394
:: دی 1394
:: آذر 1394
:: آبان 1394
:: مهر 1394
:: شهريور 1394
:: مرداد 1394
:: تير 1394
:: خرداد 1394
:: ارديبهشت 1394
:: فروردين 1394
:: اسفند 1393
:: بهمن 1393
:: دی 1393
:: آذر 1393
:: آبان 1393
:: مهر 1393
:: شهريور 1393
:: مرداد 1393
:: تير 1393

آبر برچسب ها

تور کربلا , تور هوایی کربلا , تور زمینی کربلا , تور هوایی کربلا , کربلا , کربلا , تور کربلا هوایی , تور زیارتی کربلا , ثبت نام کربلا , تور زمینی کربلا , ثبت نام تور کربلا , امام حسین , زیارت کربلا , تور کربلا , تور زیارتی به کربلا ,

صفحه نخست | ايميل ما | آرشیو مطالب | لينك آر اس اس | عناوین مطالب وبلاگ |پروفایل مدیر وبلاگ |