تور کربلا و سفرنامه زیارت کربلا - 1

صفحه نخست

ايميل ما

آرشیو مطالب

لينك آر اس اس

عناوین مطالب وبلاگ

پروفایل مدیر وبلاگ

تور کربلا

تور کربلا نوروز

:: صفحه نخست
::
ايميل ما
::
آرشیو مطالب
::
پروفایل مدیر وبلاگ
::
لينك آر اس اس
::
تور کربلا نوروز
::
عناوین مطالب وبلاگ
::

::تور کربلا
::فضائل زیارت امام حسین (ع) و زیارت کربلا
::درباره واقعه کربلا
::اماکن متبرکه عراق
::اطلاعات زائر
::هتل های کربلا
::هتل های نجف اشرف
::هتل های کاظمین


تمام لينکها تماس با ما


نويسندگان :
:: رامش
:: رضا والی نژاد

آمار بازديد :




تور کربلا و سفرنامه زیارت کربلا - 1

در حال وبگردی بخاطر وبسایت تور کربلا بودم که سفرنامه کربلای زیر را که یکی از هموطنان عزیزمان منتشر کرده اند را دیدم و به ذهنم رسید که خوب است که این شرح حال زیارت کربلا را برای شما عزیزانی که با یکی از انواع تور های کربلا ی ما عازم هستید برایتان بازگو کنیم .

تور کربلا هوایی

سفرنامه زیارت کربلا

سال ها بود درباره مراسم باصفای پیاده روی اربعین از دوستان و بزرگان و توفیق یافتگان صحبت هایی می شنیدم و همیشه شوق داشتم که این توفیق شامل حالمان بشود که دسته جمعی با علم هیئتی که به نام شهدا مزین است به زیارت اربعین سیدالشهدا(ع) برویم.
انواع تور کربلا
پس از برگزاری مراسم دهه اول محرم امسال، هماهنگی ها و مقدمات لازم برای سفر کربلا انجام و  چهل دو نفر از بین جمع اعضای هیئت کوله بار خود را برای سفر با پای پیاده در طریق الی الحسین آماده کردند.

ظهر روز پنج شنبه ۵ آذر مصادف با سالروز تشکیل بسیج، مزار شهدای گمنام پارک پیروزی میعادگاه بدرقه زوار امام حسین(ع) بود و با حضور دوستان هیئتی، بسیجیان و مسئولین شهرستان مراسم بدرقه و غبارروبی مزار شهدا برگزار شد.
تور کربلا ویژه
اشک چشمان جاماندگان ازکربلا و دعای خیر خانواده ها بدرقه زائران کاروان پیاده کربلا شد و حرکت در طریق الی الحسین(ع) با ذکر حضرت اباعبدالله(ع) آغاز شد. تور کربلا زمینی

اولین مجلس روضه کاروان در همان مسیر رفت و در اتوبوس انجام گرفت،  در ادامه با رسیدن به منطقه خوزستان یکی از راویان دفاع مقدس از مشهد شهدای چزابه روایتگری کرد و نهایتا بامداد جمعه ۶ آذر علم کاروان هیئت خادم الشهدا که به نام امام حسین(ع) مزین بود از مرز چزابه عبور کرد.

بعد از مرز چزابه به دلیل حجم عظیم زائران و کمبود وسایل نقلیه اولین پیاده روی کاروان شروع شد. حرکت به سمت نجف که با ذکر دسته جمعی نام حضرت امیرالمومنین(ع) همراه بود مورد استقبال و همراهی دیگر زائران نیز قرار گرفت.
ثبت نام تور کربلا از همین الان
نهایتا پس از ده کیلومتر پیاده روی ادامه مسیر با یک دستگاه تریلر بدون سرپوش ادامه پیدا کرد تا کاروان را به العماره عراق رساند. کاروان از آنجا به چند گروه تقسیم و با ماشین های سواری تا دیوانیه عراق ادامه مسیر داد، از دیوانیه تا نجف به اشکال مختلف طی و نهایتا جمعه شب در موکب امام رضا(ع) در نجف اشرف گرد هم جمع آمد.

زیارت حضرت امیرالمومنین (ع) که خود وصف ناشدنی است ولی آن یک روز و دوشبی که در نجف اشرف گذشت، به برکت حضور جمع بچه های هیئتی با برگزاری مجلس روضه حضرت اباعبدالله همراه بود که در یکی از خیابان های نجف برگزار شد و مورد استقبال زوار امام علی(ع) قرار گرفت.

یکشنبه ۸ آذر نماز جماعت صبح در ابتدای مسیر جاده کربلا در نجف اشرف اقامه شد و همه کاروان کوله به دوش با پرچم ها و سربند های یالثارات الحسین(ع) و با ذکر «یا حیدر» و «لبیک یا حسین» پیاده روی به سمت کربلا را آغاز کردند. سفر زیارتی به کربلای معلی

در طول مسیر، حرکت دسته جمعی کاروان با مداحی، سینه زنی و ذکر همراه بود. نماز های یومیه به جماعت و شعار ها وحدت انگیز بود. حوالی ظهر در یکی از مواکب بین راه، بچه ها با ذکر «علی اسد الله» مراسم سینه زنی برپا کردند که خادمان موکب نیز کاروان را همراهی می کردند.
تور کربلا و زیارت حضرت علی ع
شب اول در موکب علی بن موسی رضا(ع) در ستون ۲۸۵ کاروان متوقف شد و در مراسمی که با سخنرانی حجت الاسلام پناهیان و مداحی حاج رضا طاهری همراه بود شرکت کردند.

از برنامه های کاروان هنگام توقف در مواکب حسینی بین راه همخوانی دسته جمعی شعری به زبان عربی در وصف خادمین موکب بود که با استقبال عجیب خادمین موکب ها همراه بود.

أنتمُ الشُّرفاءْ …أنتمُ الکُرماءْ

شما انسان های شریفی هستید… شما انسان های سخاوتمند هستید

خِدمَهً للحُسینْ … تَبذُلُونَ العَطاءْ

برای خدمت به امام حسین (ع) هر چه دارید را میبخشید

یا حسین یا حسینْ  …یا ضِیا کُلِّ عینْ

یا حسین یا حسین … ای نور هر دیده
ثبت نام تور کربلا را همین حالا شروع کنید.
***

زادَکُمْ ربُّنا …  نِعمهً و هَناءْ

پروردگار بر نعمت هایتان بیفزاید

شاکِرونَ لکمْ …کُلَّ هذا السَّخاءْ

از شما به خاطر این همه سخاوت سپاسگزاریم . تور کربلا

یا حسین یا حسین …یا ضِیا کُلِّ عینْ

یک ساعت قبل از اذان صبح پیاده روی روز دوم آغاز شد و تا ساعت ۳ بعداز ظهر ادامه یافت.

شب دوم پیاده روی، کاروان هیئت خادم الشهدا در موکب «حق المبین» متوقف و پس از اقامه نماز و پذیرایی خادمان موکب،  مراسم عزاداری هیئت در یکی از اتاق های ساختمان موکب برپا گردید. روضه حضرت رقیه و حضرت زینب (س) خوانده شد، اوج روضه وقتی بود که صاحب موکب به همراه با دختر خردسال خود در مراسم عزاداری شرکت کرد.
تور کربلا زمینی هوایی
قدم های زائران در روز سوم نیز آنها را به سمت کربلا نزدیک تر می کرد. دیدن زائرانی از سراسر جهان که هرکدام به طریقی خود را به سمت کربلا می رساندند بسیار زیبا و اثرگذار بود، دختر خردسالی که همراه مادر خود پیاده راه را طی می کرد، نوزادی که در آغوش پدرش بود، جوانان و پیرمرد هایی که با تمام وجود از زائران پذیرایی می کردند تصاویری بود که از ذهن ها پاک نخواهد شد.

مردی را دیدیم که خاک پای زائران را از روی زمین جمع می کرد تا با خود برای تبرک ببرد و یا مرد معلولی که با التماس گرد غبار کفش های زائران را پاک می کرد و جوانی که مادرش را روی ویلچر گذاشته بود و با خود می برد.

در بین راه کاروانی از حزب الله لبنان با کاروان هیئت هم مسیر و همراه شد، بچه ها شعار میدادند: «ماشاالله حزب الله» «ماشاالله نصرالله» و کاروان حزب الله ذوق زده با دیگران همراهی می کردند. لبنانی ها از بچه ها تصاویر سیدنالقائد امام خامنه ای را می خواستند.

شب سوم پیاده روی در ستون ۱۱۸۷ در موکب «دموع الزهراء(س)» متعلق به اهالی شهر بصره متوقف شدیم، تصاویر شهدای مقاومت مردمی عراق در این موکب خودنمایی می کرد. تعامل بچه های هیئت با موکب دموع الزهراء(س) منجر به برگزاری مراسمی مشترک در کنار مسیر پیاده روی نجف-کربلا شد که با استقبال زائران حاضر روبرو شد.
تور کربلا با ما
روز بعد پیش از نماز صبح حرکت به سمت کربلا آغاز شد، هرچه به کربلا نزدیکتر می شدیم حال هوای معنوی کاروان عوض می شد. وارد کربلا که می شدیم چشم ها برق خاصی داشت همه بحط زده منتظر دیدن حرم بودند. تابلوهای «الی مرقد الحسین(ع)» از نزدیک بودن به حرم حکایت می کرد.
تور کربلا ارزان و مناسب
خرم آن لحظه که مشتاق به یاری برسد / آرزومند نگاری به نگاری برسد

از روی پل روگذر در کربلا که عبور می کردیم گنبد و گلدسته های حرم حضرت اباالفضل(ع) پیدا شد، همه ایستادند، بغض ها امان نداد و چشم ها غرق در اشک شد، زیارت عاشورا و روضه ای خواندیم و در کربلا قدم برداشتیم.

رزق کربلای کاروان وابسته به امام رئوف حضرت رضا(ع) بود و اینبار نیز در موکب امام رضا (ع) استقرار پیدا کردیم.

صبح پنج شنبه و شب جمعه، بچه های هیئت به صورت دسته جمعی در بین الحرمین مراسم روضه خوانی و سینه زنی برپا کردند و نهایتا ساعت ۳ بامداد جمعه ۱۳ آذر زائران اباعبدالله الحسین در کاروان خادم الشهدا با شهر کربلا وداع و راهی دیار خود شدند.

از کربلا تا مهران و از مهران تا حسینیه هیئت خادم الشهدا در خمینی شهر برای زائران امام حسین(ع) در اتوبوس با مرور خاطرات سفر گذشت و نهایتا بامداد شنبه ۱۴ آذر بهترین سفر به پایان رسید.
تور کربلا هوایی تور کربلا زمینی تور کربلا از تهران ثبت نام تور کربلا
تا باد چنین بادا

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



:: موضوعات مرتبط: تور کربلا، ،
:: برچسب‌ها: سفر کربلا, تور کربلا, سفرنامه زیارت کربلا, ,

نوشته شده توسط رامش در پنج شنبه 15 بهمن 1394


:: هتل درجه الف المیزان کربلا
:: تور کربلا عید فطر
:: رستوران رکن السلطان بهترین رستوران کربلا
:: رستوران کباب نبیل در کربلا
:: هتل روتانا کربلا
:: هتل الاشیقر در کربلا
:: تور کربلا ویژه اردیبهشت
:: نکات مهم در سفر به کربلا
:: رستوران های معروف کربلا
:: رستوران زعفران در شهر کربلا
:: راهنمای سفر به نجف اشرف
:: هتل المحمود کربلا
:: هتل الاشیقر در کربلا
:: اقامت هتل فندق العقیله در کاظمین
:: لذت غذا در رستوران الفردوس کربلا
:: مقبره ذوالکفل نجف اشرف
:: رستوران النخیل در کربلا
:: هتل لارسا کربلا
:: تور کربلا نوروز 98
:: هتل دره الحسین کربلا





تلفن دفتر فروش تور کربلا

54 44 67 43 021

67 43 67 43 021

835 2100 0937

آقای صبوری

ساعات تماس

9 صبح تا 7 بعد از ظهر






:: آبان 1399
:: ارديبهشت 1398
:: فروردين 1398
:: اسفند 1397
:: بهمن 1397
:: دی 1397
:: آذر 1397
:: آبان 1397
:: مهر 1397
:: شهريور 1397
:: مرداد 1397
:: تير 1397
:: خرداد 1397
:: ارديبهشت 1397
:: فروردين 1397
:: اسفند 1396
:: بهمن 1396
:: دی 1396
:: آذر 1396
:: آبان 1396
:: مهر 1396
:: شهريور 1396
:: مرداد 1396
:: تير 1396
:: خرداد 1396
:: ارديبهشت 1396
:: فروردين 1396
:: اسفند 1395
:: بهمن 1395
:: دی 1395
:: آذر 1395
:: آبان 1395
:: مهر 1395
:: شهريور 1395
:: مرداد 1395
:: تير 1395
:: خرداد 1395
:: ارديبهشت 1395
:: فروردين 1395
:: اسفند 1394
:: بهمن 1394
:: دی 1394
:: آذر 1394
:: آبان 1394
:: مهر 1394
:: شهريور 1394
:: مرداد 1394
:: تير 1394
:: خرداد 1394
:: ارديبهشت 1394
:: فروردين 1394
:: اسفند 1393
:: بهمن 1393
:: دی 1393
:: آذر 1393
:: آبان 1393
:: مهر 1393
:: شهريور 1393
:: مرداد 1393
:: تير 1393

آبر برچسب ها

تور کربلا , تور هوایی کربلا , تور زمینی کربلا , تور هوایی کربلا , کربلا , کربلا , تور کربلا هوایی , تور زیارتی کربلا , ثبت نام کربلا , تور زمینی کربلا , ثبت نام تور کربلا , امام حسین , زیارت کربلا , تور کربلا , تور زیارتی به کربلا ,

صفحه نخست | ايميل ما | آرشیو مطالب | لينك آر اس اس | عناوین مطالب وبلاگ |پروفایل مدیر وبلاگ |